Vyšel MineCraft 1.3.1

Po čtyřech měsících téměř pravidelných snapshotů Mojang 1. srpna vydal Minecraft 1.3! Tento update si opravdu zaslouží řadit se mezi ty velké. Změn a novinek je zde požehnaně a zásluhy si zaslouží samozřejmě i všichni vývojáři a mnoho dalších lidí, kteří se na vývoji podíleli a stále podílejí!

Dne 26. července vyšla předběžná verze 1.3, která měla posloužit komunitě a hlavně majitelům serverů se na přechod připravit. Tentokrát by vše mělo proběhnout rychleji, protože Mojang a Bukkit už delší dobu spolupracují. Jak se ukázalo, vydat prerelease bylo správné rozhodnutí. Našlo se mnoho chyb a proto už jako oficiální update vyšla verze 1.3.1!

 

  • Sníženo využití procesoru a ram
  • Zrychleno nahrávání chunků
  • Hra by měla být plynujelší
  • The Nether by měl být plynulejší, ve starší verzi je tu problém s osvětlením, které snižuje fps
  • Sníženy nepotřené updaty světa, které zbytečně zatěžují hru
  • Chat je plynulejší i pokud server laguje
  • Sníženy pakety odesílané mezi klientem a serverem

Pro lidi, kteří si stáhnou Minecraft, ale nekoupí, je zpřístupněná demo verze hry. Dá se hrát jen singleplayer a každý vytvořený svět je omezen na pět herních dnů.

Nyní je singleplayer tvořen jako multiplayerový server, který na pozadí hra sama udržuje v chodu. Tím se umožnila nová funkce zpřístupnit Váš svět i pro ostatní.

  • Open to LAN

Nová možnost při hraní v menu po zmáčknutí ESC Open to LAN zpřístupní Váš singleplayerový svět pro ostatní hráče. Na výběr máte nastavit gamemode, který připojení hráči budou mít a jestli budou moci používat příkazy. Po kliknutí na Start LAN World se do chatu napíše IP, na kterou se ostatní mohou připojit.

  • Nastavení světa

menu

Před vytvořením světa si můžete zapnout nově příkazy. Napsáním “/” a stisknutím tabulátoru se zobrazí jejich seznam. Příkaz /help ukáže podrobnější vysvětlení. Druhá věc je nastavení bonusové truhly, která se u Vás objeví na spawnu. Obsahuje náhodně dřevo, dřevěné nástroje, jídlo a jiné užitečné věci, které se hodí do začátku.

Ve Video Settings se objevila nová položka Server Textures. Pokud má server, na kterém hrajete, nastavený nějaký texture pack, tak se Vám automaticky stáhne. V souboru options.txd se dá nastavit vertikální synchronizace a fullscreen.

Menu

Do nastavení přibyla dvě nová tlačítka – Chat Settings a Snooper Settings. V první nabídce najdete základní nastavení chatu jako je průhlednost, zda chcete funkční odkazy apod. Snooper, česky něco na způsob čmuchala nebo šmírák, je funkce, která pomůže především Mojangu. Pokud tuto funkci máte zapnutou, odesíláte anonymně různé informace jako verzi hry, typ operačního systému atd. Celý seznam zde. Tyto informace pomohou vývojářům se zaměřit na problémové oblasti a vylepšit ty stávající.

  • Souřadnice x y z zaokrouhleny na pět desetinných čísel
  • Y ukazuje výšku očí a nohou
  • Odstraněn dolní graf
  • Přidáno ws – walking speed (rychlost chůze), fs – flying speed (rychlost létání), g – ukazuje zda jste na zemi nebo ne

  • Přidány jména bloků, ze kterých vylézá Silverfish – Stone Monster Egg, Cobblestone Monster Egg a Stone Brick Monster Egg
  • Přidáno pojmenování bloku portálu do The End – End Portal
  • Lokalizovány serverové příkazy, přidány některé chybějící
  • Přidáno chybějící GUI označení dvojité truhly

  • Opravena chyba, která způsobovala nezobrazení ikonky a popisu texture packu
  • Opravena chyba, díky které se hackeři mohli připojit na Váš účet, pokud jste navštívili jejich server
  • Opravena chyba, díky které se nešlo v menu dostat k texture packům na Mac OS X

Velmi užitečná věc, zejména pro adventure mapy. Tento gamemode je přístupný pouze přes příkaz /gamemode 2. V tomto stavu nemůžete stavět nebo ničit bloky, pokládat kýble s lávou a vodou nebo zapalovat věci. Vše ostatní jako například pece, truhly, dveře, tlačítka, vozíky/lodě, zabíjet moby nebo obchodovat s vsničany je stále možné.

Obchodování zahájíte kliknutím pravým tlačítkem na vesničana. Každý nabízí něco jiného, záleží na profesi. Čím více s určitým vesničanem obchodujete, tím více Vám toho nabídne. Novou nabídku po obchodu dá najevo vypouštěním malých částic ze sebe. Kdo, kolik a za co prodává a vykupuje najdete zde. Díky tomuto obchodování je nyní možné získat věci jako Bottle o’ Enchanting nebo Chain Armor.

Creative

Inventář byl rozdělen do několika přehlednějších kategorií – Stavební bloky, dekorace, redstone, doprava, různé, jídlo, nástroje, boj, lektvary a materiály. Také je tu vyhledávání a survival inventář s možností nasadit zbroj a políčko pro zničení věcí. Držením shift a kliknutím na předmět se zničí. Lektvary ukazují efekt a dobu trvání.

  • Přidáno: nasněžený sníh, bloky, ze kterých vylézá Silverfish a blok portálu do The End.

Enchanting

Maximální level dostupný na očarovacím stolku je nyní 30, na který stačí patnáct knihoven, bez nich 8. Všechny očarování mezi levely 30 až 50 jsou přesunuty do 1 až 30, takže jsou stále ve hře přístupné. Třetí dolní políčko ukazuje často nejvyšší level, horní nejmenší a středí něco mezi.

Zkušenosti nyní získáte včetně zabíjení mobů i více způsoby. Z těžení uhlí, lapis lazuli, diamanty, redstone, smaragdy, občas z přetavení rud v peci a rozbití mob spawneru. Avšak nabývání levelů se také změnilo:

  • Levely 1 – 15 – jeden level stojí 17 xp
  • Levely 16 – 30 – jeden level stojí 20 xp
  • level 31 a více – jeden level stojí 24 xp

  • Zobrazení mobů by teď mělo být lepší, všimněte si například ovcí a golemů na plotě ve starší a nové verzi
  • Pokud má server nastavený texture pack, po připojení se Vám stáhne, automatické stahování se dá v nastavení hry vypnout
  • Serverové příkazy jsou více vysvětlené
  • Za příkaz /ban se dá napsat důvod
  • Přidán příkaz /seed ke zobrazení seedu světa
  • Přidán příkaz /defaultgamemode k nastavení gamemodu, který budou připojení hráči mít
  • Přídán příkaz /debug
  • K příkazu /kick se může dopsat /n pro přidání další řádky
  • Vidíte efekt rozbíjení bloku ostatních hráčů
  • Příkazem /tp se můžete přesunout na určité souřadnice
  • V seznamu serverů můžete servery přesunovat držením shift + šipky / kliknutím myši
  • V seznamu serverů je nyní vyhledávání zpřístupněních singleplayerových světů
  • Umožněn Hardcore mode, hráči budou po smrti zabanováni
  • Přidána podpora pro SRV Record Lookup – zkráceně to znamená, že můžete vést server bez portu na konci IP adresy, více informací zde (anglicky)

  • Věci stejného druhu vyhozené na zem se stackují do sebe pro menší hw náročnost hry
  • Funkce shift + klik funguje u zbroje, očarování a vaření lektvarů
  • Hvězdy na obloze jsou menší a světlejší
  • Vesničané spawnutí ze spawn eggs mají různé profese
  • Odstraněno zpětné tažení dolu při topení ve vodě
  • U dveří ničených zombie je vidět efekt rozbíjení
  • Po vytvoření světa s creative gamemode máte prázdný inventář
  • Logo Mojang při zapnutí hry se zobrazuje jednu vteřinu místo tří
  • Obloha v The End změněna
  • U bloků je vidět efekt rozbíjení po skrytí grafického rozhraní klávesou F1
  • Na obtížnosti Peaceful nepůsobí TNT hráči žádné zranění
  • Respawn na mapě Superflat už není náhodný
  • Odstraněn Herobrine

Pick Block je již dříve přidaná funkce v Creative modu, původně nastavená na kolečko myší. Umožňuje získat jedním kliknutím blok, na který ukazujete.

  • Funguje na všechny bloky, včetně obrazů, lodě a vozíky
  • Kliknutím na moba získáte jeho spawn egg
  • Kliknutím na huge mushroom získáte malou houbu
  • Portál vzít nejde

  • Voda nezpomaluje při letu v Creative modu
  • Opraveny bloky, které mají stejné ID, ale různé data/poškození a dají se stackovat v inventáři Creative modu
  • Lodě a vozíky se dají zničit jedním úderem v Creative modu
  • Syrová ryba, barviva, sedla, lektvary a kýbl s mlékem se nedají v Creative modu vyčerpat (dříve například po vypití mléka zůstal jen kýbl, teď zůstane kýbl i mléko)
  • Opravena chyba, kdy Vám Silk Touch dal jen jeden slab z bloku složeného ze dvou
  • Redstone funguje skrze nenačtené chunky
  • Repeatery se nezasekávají při zmizení a znovunačtení chunku
  • Nástroje se neopotřebovávájí při zničení bloků, které se dají rozbít hned (např. tráva)
  • Šipky hráčů na mapě se zobrazují správně
  • Odstraněna chyba, kdy se dal duplikovat písek, štěrk a zrychlovací koleje
  • Odstraněna chyba, díky které se dal pomocí pistonů vytvořit tento blok
  • Z TNT už nic po rozbití v Creative modu nevypadne, dříve jste získali blok tnt zpět
  • Opravena chyba, kdy se “rozbitý” piston zapojil a způsobil pád hry
  • Opravena chyba, kdy se blok portálu do The End nezobrazoval v inventáři jako blok
  • Opraveno počasí, které v některých částech biomů nefungovalo správně
  • Portály vytvořené nad výškou 127 po opuštění The Nether fungují správně
  • Mob spawnery už nezpůsobí pád hry, pokud nastavíte spawnutí něčeho, co není mob
  • Opraveny hozené házecí lektvary, které si po znovunahrání světa nezachovají typ
  • Mnoho dalších menších oprav

  • Opraveny vystřelené šípy posunující se o kus nahoru po zásahu bloku
  • Šíp z vystřelený z plně napnutého luku znovu zobrazuje částice trajektorie
  • Enderman opět otevírá čelist
  • Opraveno mnoho zvuků
  • Animace skákání Slimes a Magma Cubes se zobrazuje
  • Opraveny bouře, které občas nezatemňují oblohu
  • Počasí se pár vteřin překrývá, takže nezačne například okamžitě pršet
  • Světélkující efekt očarovaných věcí se zobrazuje pro ostatní hráče
  • Exploze odstrkují hráče
  • Pistony odstrkují hráče
  • Hráči ve vozíku, lodi a na praseti včetně kostlivce na pavoukovi se zobrazují správně
  • Opravena chyba, díky které jsou vidět jména přikrčených hráčů po načtení chunku, ve kterém jsou
  • Opraveno očarování Unbreaking, které občas způsobilo po rozbití bloku jeho znovuobjevení
  • Opraveno zmizení grafického efektu lektvarů na hráčích po cestování mezi světy (The Overworld, The Nether a The End)
  • Opraveno zmizení bloků po položení pod sebe při skákání
  • Mnoho dalších menších oprav

Občas se také můžete setkat s názvem Pyramidy. Jsou to opuštěné pouštní chrámy s pokladem uvnitř. Uprostřed pod modrou vlnou se nachází tajná místnost se smrtící pastí v podobě nášlapné destičky a několika TNT a kolem truhly s náhodným obsahem (kosti, zkažené maso, diamanty, smaragdy, železo a zlato). Někdy se chrám vygeneruje zasypaný v písku, kdy jsou vidět jen vrcholky věží.

Tyto velice staré stavby z cobblestone a moss stone najdete zarostlé v džunglích. Uvnitř najdete různé pasti a mechanismy chránící poklady. Při vstupu máte možnost jít do horního patra, kde není nic zajímavého, nebodolu, kde jsou nastražené dráty (tripwire, více info níže ve Bloky a předměty) napojené na dispensery se šípy. Na konci narazíte na truhlu s náhodným obsahem (železo, diamanty, smaragdy, kosti, zkažené maso, zlato). V dolním patře jsou tři páky. Zatažením pravé a levé se v přízemí otevře tajná místnost s další truhlou. Obsah je zase náhodný. Mechanismus uvnitř vypadá takto.

Cocoa Plants

Nová velice užitečná věc – pěstování Cocoa Beans. Dá se najít pouze v biomu Jungle a pěstovat se dá také jen na tomto dřevě. Jednoduše položíte Cocoa Beans na dřevo jako například obilí na zem. Má tři fáze růstu, z té poslední získáte přibližně tři Cocoa Beans. Pěstování se dá urychlit použitím bone meal.

Česky smaragd, je vzácný minerál vyskytující se pouze v biomu Extreme Hills. V jednom chunku se nachází 3 až 8 kusů ve výšce 4 až 31. K vykopání potřebujete alespoň železný krumpáč. Z jednoho bloku vypadne jeden smaragd.

  • Některé části biomů se nyní generují vyšší. Nejvíce je změna znát na písečných a sněžných kopcích. (klik)
  • Nový typ světa – Large Biomes, který vygeneruje biomy několikanásobně větší. (klik)
  • Vesnice na poušti jsou tvořené z různých druhů sandstone a schodů. (klik)

 

Smaragd se dá získat vykopáním Emerald Ore, od vesničanů, z chrámu v džungli a pouště. Slouží jen jako platidlo. Blok vytvoříte z devíti kusů smaragdu.

 

Nový úložný prostor o velikosti jedné truhly. Dvě položené truhly mají společný obsah. Co uložíte v jedné, ve druhé bude také. Na multiplayeru má každý hráč obsah svůj, takže Vám nikdo nic nevezme. Truhla vydává purpurové částice a trochu svítí. Je odolná proti výbuchu, dá se sebrat pomocí Silk Touch a po rozbití vypadne osm obsidianů, o Eye of Ender přijdete. Pokud rozbijete všechny, tak věci uvnitř zůstanou zachovány, dokud nepoložíte truhlu znova.

 

Jedná se o nástražný drát tvořený z provázků, pokládá se jako redstone. Háky fungují jen pokud jsou položené proti sobě do maximální délky 40 bloků. Na bloky, na kterých jsou háky připevněny, se dá připojit redstone. Signál vyšle chození, šípy, moby, lodě a vozíky. Zničení drátu rukou nebo rozbitím bloku po ním vyšle signál, přestřižení nůžkama ne.

Všechny typy dřevěných schodů a polovičních bloků se dají vyrobit. Jsou zde také nové schody ze sandstone. Poloviční bloky (dále jen “slaby”) se dají snáze rozbít sekerou, protože se chovají jako dřevo (dříve jako kámen, takže byl potřeba krumpáč). Slaby se dají pokládat mnohem snáze, například dříve horní polovina musela být položena pod nějaký blok, teď je stačí položit ze strany na vrchní polovinu vedlejšího bloku, stejně jako schody. U schodů byl upraven kolizní box, šíp může proletět skrz.

Na obrácené schody a horní polovinu slabů je možné pokládat koleje, nášlapné destičky, páčky, dveře, pochodně, redstone, repeatery, rs torches a postel. Pro lepší pochopení – obrázek, na levou polovinu nejde a pravou pokládat jde.

  

Book and Quill je kniha, do které se dá psát. K výrobě je třeba Ink Sac, kniha a peří v libovolném pořadí. Maximálně má 50 stránek a na každou se vejde 256 znaků. Psaní zahájíte držením knihy v ruce a pravým kliknutím tlačítka myši. Přestanete psát kliknutím na Done, pokračovat můžete zase otevřením knihy. Po dopsání kliknete na Sign a napíšete název knihy. Po ukončení kliknutím na Sign and Close začne kniha světélkovat jako očarovaná a nepůjde do ni psát ani nijak upravovat.

Zlaté jablko už ve hře je (dva články hladu, 5 vteřin regenerace), ale bylo přidáno druhé ze zlatých bloků. Je velice silné, získáte – 2 články hladu, 30 vteřin regenerace, 5 minut ochrany proti ohni a 5 minut ochrany proti zranění.

Lodě se už nerozbíjejí o lekníny, ale lekníny se rozbijou o loď. Také je rychlejší a lépe ovladatelná. Po rozbití ji získáte v celku a dá se znovu použít. Vozíky se mohou pohybem vpřed nebo dozadu velmi pomalu rozjet. Po vystoupení se objevíte vedle a ne ve vozíku jako dříve, stejné je to u lodě.

Monster spawnery se mohou nastavit tak, že budou spawnovat určité moby nebo například vesničany s určitými obchodními nabídkami. Díky opravené chybě, kdy spawner měl spawnout nějakou věc a hra spadla, je nyní možné spawnovat třeba odpálené tnt, bottle o’ enchanting, padající písek a mnoho dalšího – toto zatím ve hře nejde ovládat a jsou k tomu potřeba mody (například spawnerGUI)

  • Vozíky se dají dispenserem položit na koleje a lodě na vodu (video)
  • Dispensery mohou vodu z kýblu vypustit a opět sebrat, lávu také (video)
  • Dřevo se dá pokládat různými směry jako pistony (klik)
  • Skrze listy při dešti prosakuje voda (klik)
  • Gravel (štěrk) má novou texturu (stará -> nová)
  • V peci se dá topit dřevěnými nástroji a po kýblu s lávou kýbl zůstane
  • Led už v The Nether nevytváří vodu a může se sebrat pomocí Silk Touch
  • Sklo se dá sebrat pomocí Silk Touch
  • Zombie Pigmen může velmi vzácně uniknout z The Nether do normálního světa, čím větší obtížnost hry, tím je větší šance
  • Kotle se při dešti pomalu naplňují
  • Listy džungle mají šanci 1/200, že z nich vypadne Cocoa Beans
  • Páčka může být položena zespodu bloku
  • Šípy aktivují nášlapné destičky
  • Pistony se zapínají o 0.05 vteřiny déle
  • Cocoa Beans mají upravenou texturu
  • Sušenky přidávají jeden celý článek hladu, dříve půlku
  • Nether Warts rostou i v normálním světě
  • Kniha se nyní vyrábí ze tří kusů papíru a jedné kůže, kůži dáte do kteréhokoliv volného políčka kolem papíru
  • Prázdné kýble se mohou dát do sebe po 16 kusech
  • Cedule se mohou dát do sebe po 16 kusech a z výroby získáte tři

V Creative modu po zásahu od hráče se stanou po pár vteřinách znovu neutrální a přestanou útočit.

Jsou agresivní k poslednímu mobu nebo hráči, který je udeří, ostatních si nevšímají.

Nyní je síla výbuchu řízena podle nastavené obtížnosti hry:

  • Easy – 50% méně poškození
  • Normal – Stejné jako dosud
  • Hard – 33,3% větší poškození (pro lepší představu – plná diamantová zbroj a výbuch těsně u hráče Vám ubere 8 srdíček z deseti

Po otrávení jedné se z okolních Monster Egg bloků začnou objevovat další mnohem rychleji.

Snížen spawn slimů na superflat mapě.

Leave A Response